وبلاگ الهه یوسفی دانشجوی شیمی کاربردی

این وبلاگ حاوی اطلاعات و اخبار در خصوص علم شیمی ومطالب متفرقه دیگر می باشد

وبلاگ الهه یوسفی دانشجوی شیمی کاربردی

این وبلاگ حاوی اطلاعات و اخبار در خصوص علم شیمی ومطالب متفرقه دیگر می باشد

راز جوانی با شیمی

شیمی و جوانی

جوان سازی پوست صورت یکی از روش‌های سرپایی غیر جراحی و پرطرفدار است که بسیاری از جراحان پلاستیک به انجام آن می پردازند. تا کنون شیوه های مختلف لایه برداری شیمیایی نتایج پایدار و قابل اعتمادی به همراه داشته اند. 

  نگاهی به تکنیک لایه برداری شیمیایی با پیلینگ

‌‌ درخواست برای جوان کردن پوست صورت در چند سال اخیر به نحو غیرقابل پیش بینی افزایش پیدا کرده است. با در دسترس بودن فناوری‌های نوین، جراحان پلاستیک صورت امکانات وسیعی برای درمان پوست پیر و آسیب دیده از نور خورشید در اختیار دارند.علی رغم رشد و توجه در روش‌های نوین بازسازی سطح پوست، استفاده از مواد شیمیایی برای لایه برداری همچنان به عنوان استاندارد طلایی برای مقایسه سایر روش‌ها استفاده می‌شود.

ظرایف لایه برداری

لایه برداری یا پیلینگ به عملی گفته می‌شود که لایه سطحی پوست به روشی برداشته شودکه یکی از این روش‌ها لایه برداری شیمیایی است.لایه برداری شیمیایی از صورت، سالیان درازی است که به کار گرفته می شود. مصریان باستان با ذرات مرمر سفید که با شیر و عسل مخلوط شده بود، صورت خود را می‌ساییدند تا چین و چروک‌های آن رفع شوند و پوست جوان شود.

تاکنون مواد مختلفی مانند اسیدها، مواد معدنی، گوگرد، خردل، آتش، شیشه، محصولاتی مشابه کاغذ سنباده، سنگ آهک و مواد گیاهی به منظور برطرف کردن چروک‌های صورت و درمان تغییراتی که ناشی از نور آفتاب هستند، به کار رفته است.در اواسط قرن بیستم استفاده از فنل جهت درمان اسکارهای ناشی از آکنه مورد توجه قرار گرفت. در اواخر دهه ۱۹۵۰ و اوایل دهه ۱۹۶۰ بود که جراحان پلاستیک و متخصصان پوست تحقیقات علمی را بر روی کاربرد لایه برداری بوسیله فنل و تری کلرواستیک اسید جهت بازسازی سطح پوست صورت شروع کردند . ولی تا سال ۱۹۷۲ طول کشید تا فواید کاربرد فنل مورد قبول جراحان پلاستیک قرار گرفت.از آن زمان تا کنون ، این روش در جامعه پزشکی به طور وسیعی مقبولیت پیدا کرده است.

نظرات 7 + ارسال نظر
سارا یکشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 10:51 ب.ظ

این یعنی حرفی برای گفتن ندارم
یا مطلب اینقدر خوب بود که جایی برای حرف نذاشته بود؟؟؟؟؟؟؟/

نوژن دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 11:09 ق.ظ http://plusdata.wordpress.com

خیلی جالب بود مرسی.
راستی شهرکتاب رو رفتم بسیار شیک بود ولی به نظرم بهمن خیلی بزرگتر از این حرفاس.موضوعاتش فقط کودکان ٍتاریخی و ادبی بود.
حالا ازشون پرسیدم گفتند کتاب هاش بیشتر میشه

راستش من تمام کتابهایی که میخواستم رو اونجا پیدا کردم واسه همین ذوق زده شده بودم

کیمیاگر دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 05:03 ب.ظ

سلام من kimagar86 هستم می خواستم بدونم میتونید تو مطالب در مورد شیمی کمکم کنید.
ممنون:)

کیمیاگر 86 دوشنبه 26 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 05:06 ب.ظ

سلام .من کیمیاگر 86 هستم . ازتون تشکر میکنم که به وبلاگ من لینک دادین.;)

نوژن شنبه 1 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 05:34 ب.ظ http://plusdata.wordpress.com

ســــــلـــــــام...سال نوی شما مبارک...امیدوارم سال خیلی خوبی داشته باشید و امسال در کارهاتون پیشرفت زیاد کنید.

saate25 چهارشنبه 5 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 10:52 ق.ظ http://saate25.co.cc

سلام دوست عزیز.ممنون از مطلب جالبتون.
در صورتی که مایل باشید از تبادل لینک با شما بسیار خوشحال میشوم.ممنون

ممنون از لطفتون
من شما رو لینک کردم

نوژن چهارشنبه 12 فروردین‌ماه سال 1388 ساعت 11:35 ب.ظ http://plusdata.wordpress.com

سلام حدس زدم مسافرت باشید چون من که توی اینترنت همیشه هستم و زیاد به این ور و اون ور سر میزنم.من هم تعجب کردم از اینکه توی این همه مدت چرا مطلب جدید ندادید!
چون اینقدر اطلاعات شما در زمینه‌ی رشتتون بالاست که فکر کنم تا آخر عمرتون(امیدوارم عمرتون بینهایت باشه) مطلب برای نوشتن دارید و هر روز یک مطلب جدید میدید! :D

مرسی لطف داری اینجوریم که تو میگی نیست اگه مطلب جالب داشت باشم میزارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد